niedziela, 11 października 2009

ciasteczka marchewkowe ze str. 106

gdy je tylko znalazłam, wiedziałam, że upiekę i że będą nam pysznie chrupać. marchewkowe wiórki nadały im przyjemnie jesienny kolor, a biała czekolada delikatny smak. łapki aż się same wyciągały po kolejne ciasteczko.

ciasteczka marchewkowe
/z przepisu Marty Gessler

1 szkl. brązowego cukru
, 1 kostka (200g) masła, 2 jajka, 1 op. cukru waniliowego, 1 3/4 szkl. mąki, 1 łyżeczka sody, 1 łyżeczka proszku do piecz., 1/4 łyżeczki soli, 1 łyżeczka cynamonu, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej, 1/2 łyżeczki imbiru w proszku, 1 szkl. migdałów w płatkach (zamieniłam na białą czekoladę), 1 3/4 szkl. drobno startej marchwi, 1/2 szkl. rodzynek

blachę wyłoży
ć pergaminem, odstawić na bok. w misce ubić (najlepiej mikserem) cukier i masło (powinno mieć temperaturę pokojową). dodać jajka i cukier waniliowy. ubijać, aż składniki dobrze się połączą. do dużej miski wsypać mąkę, sodę, proszek do pieczenia, sól, cynamon, gałkę i imbir (zrezygnowałam z dodawanie przypraw, aby nie nadawać ciastkom korzennego aromatu). wymieszać, dodać masę maślaną. miksować na wolnych obrotach do uzyskania jednolitej konsystencji. połączyć z pokruszonymi płatkami migdałów (zamieniłam je na pokruszoną białą czekoladę), marchwią i rodzynkami (marchewki dodałam odrobinę więcej, a rodzynek wcale). ciasto schłodzić w lodówce 30 minut. lekko spłaszczone małe kulki układać na blasze i piec na brązowo 10 - 12 min. w temp 180st.

20 komentarzy:

  1. Sliczne małe cudeńka! Powiadasz marchewkowe? Oj, to muszą smakować wspaniale.
    Pozdrawiam ciepło Asiejko:**

    OdpowiedzUsuń
  2. tez ostrzę pazurki na ten przpeis w koncu kiedys je zrobię! zwłaszca, jesli już są wypróbowane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis, dodaję do ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajna zmiana na białą czekoladę, ciasteczka super wyglądają i lubie marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po prostu super ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasteczka apetyczne, biała czekolaa kusi, oj kusi.

    kiedyś zapewne przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, dobrze ze mi o nich przypomnialas! Cos czuje ze zrobie je niebawem zastepujac marchewke starta dynia :) Juz czuje ten smak... ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. podglądam Twojego bloga już od jakiegoś czasu :)) jest świetny :)))
    apetyczne zdjęcia, ciekawe przepisy :)) w planach mam dżem gruszkowy i cukiniowy :)))
    ale tymi ciasteczkami to już podbiłaś moje serce na dobre :)) uwielbiam wszystko co zawiera białą czekoladę :)) od dawna "chodzi" za mną by upiec coś słodkiego z marchewką i te ciasteczka na "debiut" będą idealne :)))
    pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. takie jesienne :) z cynamonem, imbirem, marchewką. fajne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Marchewkowe chrup chrup. :) Częstuję się bez pytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Asiu wyglądają fantastycznie i bardzo, bardzo jesiennie :) Nie dziwie sie że sie na nie skusiłas :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie fajne :) a nie wiesz może, jak długo takie ciasteczka się przechowują? Szukam przepisu na ciacha, które można zrobić w większych ilościach i bez obaw trzymać w puszce :)

    PS. Niedawno założyłam swojego pierwszego kulinarnego bloga, jest jeszcze zupełnie zieloniutki, ale będzie mi miło, jeśli wpadniesz do mnie w wolnym czasie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja własnie planuje zrobic jakis marchewkowy wypiek ;) Nigdy jeszcze nie jadłam nic marchewkowego ale juz wiem że je lubie ;)
    Te twoje ciasteczka bardzo mi sie podobają

    OdpowiedzUsuń
  14. majanko,
    noooo smakowały!

    Aniu,
    ja już naostrzyłam. spróbuj też koniecznie :-)

    magda,
    zmiana wyniknęła z braku migdałów, ale z czekoladą było całkiem smacznie.

    Bea,
    fajny pomysł. spróbuję też z dynią.

    anne,
    dziękuję za takie miłe słowa. bardzo. (:

    Kasiu,
    jesienne bardzo. tylko moje bez-przyprawowe.

    Małgoś,
    proszę, proszę!

    kasiu,
    na zdjęciu w książce Marty wyglądały jeszcze bardziej.

    Mirabelko,
    bez obaw były trzymane.. ale ile najdłużej wytrzymają to nie potrafię powiedziec, bo zbyt szybko znikają (:

    emma,
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. super pomysl! koniecznie do sprobowania!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają bardzo apetycznie! Mam gdzieś przepis na podobne marchewkowe ciasteczka i nie mogłam sie do tej pory zdecydować żeby je upiec, ale jak tak zachwalasz, to moze się jednak skuszę i je upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo jestem ciekawa ich smaku. Od dawna czekają na mojej liście przepisów do wyprobówania. Czy przepis doczeka się realizacji- nie wiem, bo lista jest dłuuugaśna, ale kuszą mnie coraz bardziej ;-)

    Buziaki :-***

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak są takie ciasteczka,które chodzą i chodzą za człowiekiem.
    Ja tak mam z dyniowymi.No po prostu muszę zrobić i koniec.
    Pozdrawiam Cię cieplutko,Asiejko:*

    OdpowiedzUsuń
  19. cudawianko,
    Marta G. ma dużo fajnych pomysłów :-)

    aklat,
    skuś się, skuś. i napisz przepis koniecznie, z chęcią spróbuję Twoich.

    karolciu,
    coś wiem o tych listach do wypróbowania. mnóstwo Twoich przepisów czeka na mojej :-)

    olciaky,
    dyniowe! też upiekę :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Też mam tę książkę M. Gessler, bo uważam, że to kopalnia dobrych pomysłów. Ale powiem Ci, że zdjęcia w jej książce nie porwały mnie do zrobienia tych ciasteczek. A Twoje zdjęcia tak ! I brawo za pomysł z czekoladą. Kolejne na liście... Moja dietetyczka umrze na zawał...

    OdpowiedzUsuń