poniedziałek, 4 października 2010

wyniki konkursu, kilka uśmiechów..

wiele miałam radości z czytania Waszych jabłkowych propozycji do mojego Smako-Łyka. wyobrażałam sobie kolory i smaki. i wszystkiego chciałam spróbować choćby po najmniejszym kawałku. ciasto z zielonych jabłek, fiołkowe beziki, ciepłe żurawinowe jabłka, krem jabłkowy, szarlotka retro, crumble... trudnością niemałą było wybranie piątki.. dla mnie są pyszne smaki, a dla wygranych.. mam nadzieję, że dla każdego z Was duży uśmiech i parowar :-) a i to nie koniec prezentów.. już za chwilkę Ktoś z Was dostanie jeszcze zestaw do fondue/raclette, o tym za chwilkę.. a teraz bardzo Was - zwycięzców proszę o wysłanie na mój adres dobranocki@gmail.com Waszych danych, aby wygrana mogła trafic.

Marta K. ziemniaczane babeczki, a do nich krótkie, działające na moją wyobraźnię uzasadnienie.. "Ja proponuje babeczki ziemniaczane, a do nich łyk Jabłkowego Smako-łyka. Te smaki przypominają mi piknik na który zapakowałam te babeczki, było pysznie i słonecznie. A że pora była wrześniowa to i jabłuszek nie zabrakło:)" i tak mi się spodobała ta jesień, te jabłka w tle i pyszne babeczki. piknik i jesienią może być pyszny.




Patryk Sz., zapiekanka ryżowo jabłkowa. bo.. cynamon i jabłka to zawsze udane połączenie. a gdy do tego dołączy jeszcze wspomnienie dzieciństwa.. te najprostsze smaki mają swój urok. no i te retro.. "Przesyłam przepis na ryż z jabłkami. Smak wyniesiony z domu, przygotowywany przez Babcię, do którego zawsze czekała szklanka kompotu z jabłek... to takie pyszne połączenie retro kojarzone z ukochaną osobą i beztroskim dzieciństwem idealnie pasujące do jabłkowej wody :-)"



Amarantka, jabłkowe ciasteczka. za cudowny opis, taki który wywołał na mojej buzi uśmiechy. wyobraziłam sobie małą radosną dziewczynkę z ciasteczkami w dłoni. a i ja sama mam słabość do ciasteczek.. wybór był więc w tym przypadku bardzo prosty.. "Amelka zwana też Melą. Pewna Mała Dama z bardzo mocnym charakterem. Z loków blond burzą. W czerwonej sukience z łąką pełną białych groszków. Z radością i z beztroską na twarzy wypisaną. Z małymi rączkami ciekawymi świata. Dla której istnieje tylko jedna woda. Jabłkowy Smako-łyk. I dla której najważniejszym posiłkiem jest deserek. Deserek w postaci rogalików przez Babcię upieczonych. Na przykład. Albo ciasteczek zrobionych razem z Ciocią. Jabłkowych ciasteczek. Do tego szklanka jabłkowego Smako-Łyka. Latem dla orzeźwienia. Dla podkreślenia smaku. I ciastka i słońca. Jesienią, żeby przypomnieć sobie smak lata. I uśmiech Amelii, jeśli jej obok brak. Zimą, dla równowagi. I dla kontrastu. Sople lodu. Biały puch. O smaku jabłka. Wiosną. By czas szybciej płynąć zaczął. Byle do lata. I do jabłkowego orzeźwienia."

Lilianna, łososiowe czary mary z kuskusem. już sama nazwa tego dania była zapowiedzią czegoś pysznego. w czarowaniu nie jestem najlepsza, ale to kuchenne sprawia wiele przyjemności. tutaj nawet krojenie marchewki na cienkie plasterki wykonywałam z uśmiechem na buzi. a autorka pisze "...bo to niekoniecznie prawda, że łosoś, smakuje najlepiej, wyłącznie w towarzystwie lampki białego wina. To pierwszy mój autorski przepis, jeszcze z czasów kiedy raczkowałam w kuchni, szukając baśniowych smaków w prostocie :]. Połączenie kwaśno-słodkiej wody jabłkowej (najlepiej z kostką lodu - może być jabłkowa kostka ;]) i gorącego, soczystego łososia, pod chrupiącą pierzynką, podanego w takim towarzystwie - pewne kwestie na Świecie są "po prostu", ten łosoś to jedna z nich ;]."

Ania K., cynamonowy sernik szlachecki nadziewany jabłkami. niecodzienny to sernik, zaskakuje smakiem, warstwa jabłek pysznie łączy się z serem. jest kremowo, nie za słodko. i z aromatem cynamonu w tle. szlacheckość w nazwie zobowiązuje go do bycia pysznym. i zgadzam się ze słowami autorki, że.. "Doskonale komponuje się z zawartymi w cieście jabłkami i serem. Jest idealnym uzupełnieniem do tego deseru - zapewniam, że smakować będzie wyśmienicie!"